Porti i Antwerp-Bruges, një nga pikat më të mëdha në botë për transportin detar të makinave, është shndërruar në një depo të madhe automjetesh të padërguara, pasi tarifat amerikane nga Presidenti Donald Trump kanë shkaktuar një rënie të eksporteve të makinave, kamionëve dhe traktorëve nga Evropa në Shtetet e Bashkuara , shkruan Guardian.
Sipas të dhënave zyrtare të portit, në gjashtë muajt e parë të vitit 2025, eksportet e makinave dhe furgonëve të pasagjerëve në SHBA ranë me 15.9 përqind krahasuar me të njëjtën periudhë të vitit të kaluar, ndërsa eksportet e automjeteve të rënda, duke përfshirë kamionët dhe pajisjet e ndërtimit, ranë me pothuajse një të tretën, ose 31.5 përqind.
Grevat e doganave ndalojnë dërgesat
Rënia e ndjeshme e eksporteve filloi në maj, një muaj pasi presidenti amerikan njoftoi tarifa të reja prej 25 përqind për automjetet që kushtonin më shumë se 100,000 dollarë. Përpara kësaj, prodhuesit evropianë paguanin një taksë shumë më të ulët prej 2.5 përqind. Tarifat e rritura kanë rritur çmimin e makinave familjare në SHBA me dhjetëra mijëra dollarë.
"Perspektiva për gjysmën e dytë të vitit mbetet e pasigurt. Shumë do të varet nëse një marrëveshje tregtare midis BE-së dhe SHBA-së arrihet deri më 1 gusht", tha porti.
Midis prodhuesve të prekur janë markat e mëdha evropiane si Volkswagen dhe Volvo, të cilat shpresonin të arrinin një marrëveshje me Uashingtonin deri javën e kaluar, kur skadoi afati i vetë
Trump për arritjen e një marrëveshjeje.
Porti është nën presion në rritje
Edhe pse numri i saktë i automjeteve që presin aktualisht në port nuk dihet, është konfirmuar se ato janë me mijëra. Justin Atkin, përfaqësuesi i Portit të Antwerp-Brugge për Mbretërinë e Bashkuar dhe Irlandën, tha se krahas automjeteve evropiane, makinat kineze po grumbulloheshin në port, duke treguar se tregtia po devijohej nga SHBA-ja në tregje të tjera për shkak të barrierave tregtare.
"Tarifa ishte një tronditje e menjëhershme. Gjatë pandemisë, njerëzit mësuan të menaxhonin krizat, por tani askush nuk ishte i përgatitur për këtë nivel dhe intensitet veprimi", tha Atkin.
Përveç problemeve doganore, porti është i rënduar nga paqëndrueshmëritë globale, siç është kriza në Detin e Kuq dhe anijet gjithnjë e më të mëdha që qëndrojnë në port për periudha më të gjata, madje deri në tetë ditë, gjë që zvogëlon hapësirën për automjete dhe kontejnerë të rinj.







