Në një kohë kur vdekjet në aksidente rrugore po ulen në BE me 3% në vitin 2024, por ende shkaktojnë tragjedi të përditshme në zonat metropolitane, Helsinki regjistron një arritje unike: asnjë vdekje në rrugë gjatë gjithë vitit.
Sipas Politico, në vitin 2023 pati 7,807 vdekje në rrugë në qytetet e Bashkimit Evropian, me Berlinin që regjistroi 55 vdekje dhe Brukselin nëntë vitin e kaluar. Vërehet se sot të shtunën, Policia Helenike publikoi të dhënat vetëm për korrikun, për të gjithë rajonin e Atikës. Në total, ndodhën 531 aksidente dhe incidente rrugore, me 11 vdekje .
Edhe pse Helsinki është një nga kryeqytetet më të vogla në BE, me rreth 690.000 banorë, e gjithë zona e tij metropolitane është shtëpia e rreth 1.5 milion njerëzve që udhëtojnë çdo ditë me të gjitha mjetet e transportit.
Sipas Ronni Utriänen, një inxhinier trafiku në Drejtorinë e Mjedisit Urban të qytetit, ky sukses është për shkak të shumë faktorëve, por më i rëndësishmi janë "kufizimet e shpejtësisë ". Duke cituar të dhëna që tregojnë se rreziku i vdekjes së një këmbësori përgjysmohet kur shpejtësia e një aksidenti me makinë zvogëlohet nga 40 në 30 kilometra në orë, autoritetet e qytetit vendosën kufirin më të ulët në shumicën e zonave të banimit dhe në qendër të qytetit që në vitin 2021.
Kufizimet e reja u zbatuan me instalimin e 70 kamerave të reja të shpejtësisë dhe një strategjie policimi bazuar në politikën kombëtare "Vizioni Zero", e cila synon zero lëndime dhe vdekje nga aksidentet rrugore. Sipas të dhënave nga Liikenneturva, agjencia kombëtare e sigurisë rrugore e Finlandës, vdekjet në trafik në Helsinki kanë qenë në rënie të vazhdueshme që atëherë.
Autoritetet në Helsinki janë përpjekur për pesë vitet e fundit të përsërisin "mrekullinë" që arritën për herë të parë në vitin 2019, kur asnjë këmbësor apo çiklist nuk vdiq në aksidente me makinë.
Utriänen theksoi se suksesi i misionit bazohet në strategji afatgjata të zhvillimit urban, të bazuara në të dhëna, të cilat e kanë transformuar kryeqytetin dikur të orientuar nga makinat. Në shumë pjesë të qytetit, thotë ai, rrugët janë ngushtuar dhe janë mbjellë pemë për të krijuar një ndjesi të lehtë "shqetësimi" për shoferët, me logjikën se një peizazh urban më kompleks i detyron ata të lëvizin më me kujdes në zonat e banuara.
Në të njëjtën kohë, Helsinki ka investuar në infrastrukturë të re për këmbësorët dhe çiklistët, duke përfshirë një rrjet të gjerë shtigjeve për biçikleta që tejkalon 1,500 kilometra. Përveç kësaj, ka forcuar rrjetin e transportit publik me automjete pa karbon dhe ka marrë financim nga Banka Evropiane e Investimeve për krijimin e një linje të re tramvaji .
Utriänen tha se përmirësimet kanë ndihmuar “në uljen e përdorimit të makinave dhe, rrjedhimisht, të numrit të aksidenteve të rënda”. Statistikat tregojnë se midis viteve 2003 dhe 2023, numri i lëndimeve në trafikun rrugor në qytet ra nga 727 në vetëm 14. Suksesi i qytetit nuk ka kaluar pa u vënë re në Bruksel, ku Komisioni Evropian po bën presion për të ulur vdekjet në rrugë. Më herët këtë vit, Komisioneri i Transportit Apostolos Tzitzikostas vuri në dukje se shumica e shteteve anëtare nuk janë në rrugën e duhur për të përmbushur objektivin e BE-së, të vendosur në vitin 2018, për të ulur vdekjet në rrugë me 50% deri në vitin 2030. / Versus







