Historia e Salt Bae tregoi se si funksionon fama në shekullin e 21-të - sa shpejt "viraliteti" mund të ndërtojë një perandori globale, por edhe sa shpejt mund të shkërmoqet kjo perandori kur bazohet në spektakël dhe jo në cilësi, vlerë dhe etikë të qëndrueshme.
E gjitha filloi në vitin 2017 , me një lëvizje në dukje të parëndësishme, por vizualisht tërheqëse. Një video 36-sekondëshe e quajtur "Biftek Osman" u publikua në profilin e Instagram-it të restorantit Nusr-Et, në të cilën kasapi turk Nusret Gokce , me syze karakteristike dhe një bisht kali, pret mishin në mënyrë teatrale dhe spërkat kripë në parakrah.
Kjo lëvizje specifike, pothuajse "sensuale" është bërë një fenomen global i internetit. Nusretit iu vu nofka Salt Bae brenda natës dhe nga një shef kuzhine i famshëm lokal u shndërrua në një markë globale.
Mishi si art
I lindur në vitin 1983 në një familje të varfër kurde në qytetin turk të Erzurumit, Gokce e la shkollën në klasën e gjashtë dhe u bë një kasap praktikant në lagjen Kadikoy të Stambollit.
Ai punonte deri në 20 orë në ditë për të përsosur zanatin e tij. Siç thotë ai, "ai ia kushtoi zemrën dhe jetën e tij shndërrimit të mishit në art". Midis viteve 2007 dhe 2010, ai jetoi në Argjentinë dhe SHBA, duke punuar vullnetarisht në restorante për të mësuar zanatin. Pas kthimit të tij në vitin 2010, ai hapi restorantin e parë Nusr-Et në Stamboll me partnerin e tij Mitat Erdem.
Shpejt, falë një partneriteti me konglomeratin turk Doğuş Group, ai hapi restorante në Dubai dhe më pas në të gjithë botën.
Pas përhapjes virale nuk fshihej vetëm një truk, por një histori për punën e palodhur dhe suksesin "nga e para".
Kjo rrëfim i dha atij autenticitet - bota e pa atë jo vetëm si një argëtues, por si një artist me pasion. Kur videoja "Ottoman Steak" u bë virale, publiku ndjeu historinë e një njeriu që "meritonte" ekstravagancën e tij.
Videoja shpejt i kaloi 16 milionë shikime në Instagram. Personazhe të famshëm, si Bruno Mars, shkruan në Twitter për të. Salt Bae u bë një magnet për politikanët dhe personazhet e famshëm - thuhej se ai bën një mijë e një selfie në ditë me fansat.
Marka u zgjerua në mënyrë agresive - restorante u hapën në Miami, New York, Londër, Mykonos, Beverly Hills... Midis viteve 2018 dhe 2022, të ardhurat u rritën me 57%.
Salt Bae nuk po shiste vetëm biftek - po shiste një përvojë të përbashkët. Restoranti u bë një skenë dhe ushqimi u bë një rekuizitë.
Në një botë që vlerëson "momentet e Instagram-it", Nusr-Et ishte pozicionuar në mënyrë perfekte. Çmimet ishin astronomike - një biftek i veshur me ar për 4,000 dollarë, spageti për 70, ujë vetëm në shishe. Klienti paguante për spektaklin, jo domosdoshmërisht për cilësinë e ushqimit.
Ar nga jashtë, kalbje nga brenda
Megjithatë, kritikat nuk munguan. Shpejt media dhe klientët filluan të shkruanin për shijen mediokre të ushqimit dhe shërbimin e tmerrshëm. Në vitin 2018, New York Post e quajti restorantin e New Yorkut "Vjedhja Publike Nr. 1". Kritikët thanë se ushqimi ishte i ashpër, hamburgerët të pjekur tepër dhe atmosfera e zhurmshme dhe kaotike. Faturat e shtrenjta u bënë virale dhe mysafirët arritën në përfundimin: nuk paguan për ushqimin - paguan për foton. Koncepti i "ngrënies me atmosferë" shpejt filloi të dobësohej - pa cilësi të qëndrueshme, përvoja u bë e zbrazët.
Marka filloi të pësonte edhe plasaritje nga brenda. Punonjësit kanë ngritur padi të shumta - për vjedhje bakshishi, orë shtesë të papaguara, ngacmim seksual dhe diskriminim.
Disa pretenduan se ishin të detyruar të vishnin veshje provokuese dhe se viktimat u ndëshkuan, jo abuzuesit.
Punëtori latino-amerikan pretendoi se kolegët e tij turq e abuzuan dhe i mohuan tavolina fitimprurëse.
Ish-punonjësit e përshkruan atmosferën e punës si një diktaturë - ku mund të pushohesh nga puna për shkak të një gote të rënë.
Një punonjës tha: "Flori nga jashtë, mbeturina nga brenda".
Një markë e bazuar në një personalitet të vetëm nuk mund të mbijetojë kur ai personalitet bëhet simbol i shfrytëzimit dhe arrogancës. Gokce, dikur i parë si një artist i apasionuar, tani shihet si një tiran dhe manipulator.
Problemet nuk ishin vetëm brenda shtëpisë. Në vitin 2018, ai u kritikua për shërbimin ndaj Nicolas Maduros mes krizës humanitare në Venezuelë.
Ngjarja kulmore ishte në finalen e Kupës së Botës në Katar në vitin 2022, kur ai hyri në fushë i paftuar, rrëmbeu trofeun dhe e bezdisi Lionel Messin për një selfie.
Interneti reagoi - Salt Bae nuk ishte më qesharak, ai u bë një "personazh i sikletshëm" i etur për vëmendje.
Sjellja e tij zbuloi dëshpërim - një njeri që nuk di kur të ndalet.
Një rënie simbolike u regjistrua në Londër - të ardhurat ranë nga 13.6 milionë paund në 9.3 milionë paund brenda një viti, pavarësisht masave shtrënguese si fikja e ngrohjes.
Tregu amerikan praktikisht u shemb - restorantet në Boston, Las Vegas, Dallas, Beverly Hills dhe Meatpacking u mbyllën.
Vetëm lokalet në Miami dhe në qendër të Nju Jorkut kanë mbetur.
Restoranti në Riad është mbyllur gjithashtu dhe është planifikuar zgjerim në Meksikë, Romë, Milano, Ibiza - tregje ku fenomeni Salt Bae ka ende njëfarë tërheqjeje.
Pretendimet për "ristrukturim strategjik" në fakt mbulojnë dështimin në tregjet më të pasura të botës. Regjia e re vepron si një cirk udhëtues - ikën nga qyteti sapo publiku ndalon së duartrokituri./Marrë nga Index.hr







